Nowe BMW M6 2013

Nowe BMW M6 2013
Niemiecki producent zaprezentował nową linię samochodów BMW M6 2013 Cabrio oraz M6 Coupe. Samochody zostaną przedstawione na najbliższym Salonie Samochodowym w Genewie w marcu. Silnik/Skrzynia biegów BMW M6 2013 W obu wersjach nadwoziowych pod maską znajdzie się taki sam silnik V8 o pojemności 4,4 litra z mocą 560 KM (412 kW) i momentem obrotowym wynoszącym 680 Nm. Osoby zorientowane w jednostkach M6 zauważą, że nowe silniki mają o 53KM więcej niż w poprzedniej wersji BMW M6.

Z silnikiem doskonale współpracuje siedmiobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem (M-DCT), która napędza tylną oś z aktywnym dyferencjałem (Drivelogic). Skrzynia biegów może pracować w trzech różnych trybach, dzięki czemu kierowca ma możliwość wyboru stylu jazdy od sportowego po komfortowy. Biegi możemy zmieniać za pomocą łopatek przy kierownicy lub za pomocą lewarka.
Po wciśnięciu pedału gazu nowe BMW M6 Coupe 2013 przyspiesza do 100 km/h w 4,2 sekundy, natomiast wersja Cabrio w 4,3 sekundy. Sprint do 200 km/h na autostradzie zajmuje BMW M6 Coupe 12,6 sekund, a wersja Cabrio jest o 0,5 sekundy wolniejsza. Obie wersje nadwozia mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 250 km/h lub 305 km/h w wersji z pakietem M Drive.
Zaletą jak na tak mocny silnik jest spalanie, które dla wersji Coupe wynosi 9,9 litra na 100 km. BMW M6 Cabrio potrzebuje 10,3 litra benzyny na każde 100 km, co jest również doskonałym wynikiem. Duży wpływ na uzyskany wynik spalania ma seryjny system start-stop, system odzyskiwania energii hamowania. Wszystkie te usprawnienia powodują średnio zmniejszenie spalania w porównaniu do poprzednika o około 30 procent.
Nadwozie/Wnętrze BMW M6 2013
Sylwetka nowego BMW M6 2013 jest bardziej agresywna od zwykłej serii 6. Zawdzięcza to w dużej mierze dyskretnemu pakietowi Aero obejmujący zderzaki, boczne progi, tylny dyfuzor, nieznacznie zmieniony układ wydechowy oraz 19-calowe aluminiowe felgi. Opcjonalnie BMW M6 2013 możemy wyposażyć w 20-calowe alufelgi. O 30 mm został poszerzony przód co można zauważyć po szerzej wyprofilowanych błotnikach z charakterystycznymi „skrzelami”.
Bawarski producent zastosował kilka trików w celu zmniejszenia masy samochodu. Zastosowano wzmacniany dach włóknem węglowym z tworzywa sztucznego w wersji coupe, boczne drzwi oraz maska wykonane z aluminium, a wewnątrz zastosowano w drzwiach lekkie termoplastyczne panele boczne. Z zewnątrz zauważyć możemy zmieniony grill, nowe światła z technologią LED.
Wersja BMW M6 Cabrio otrzymała standardowy dach ze wstecznym oknem, chowany w tylnej części nadwozia. Dach można składać i rozkładać przy prędkości nie przekraczającej 40 km/h. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów dla wersji coupe i 300-350 litrów dla cabrio.
Nowe fotele mają tak skomplikowany system obsługi i tyle opcji, że mogą się równać z niejednym smartfonem w konkurencji na ilość funkcji.
Układ jezdny BMW M6 2013
Na pierwszy rzut oka niewidoczne są zmienione hamulce, które w opcji możemy wyposażyć w ceramiczny układ hamulcowy bardziej odporny na ciepło oraz na nowo zestrojone sportowe zawieszenie. Standardowo tarcze z przodu mają 400mm średnicy, natomiast z tyłu 396mm z systemem sześciu tłoczków. Aby nad wszystkim mieć wyśmienitą kontrolę w prowadzeniu nowego BMW M6 2013 czuwa wspomaganie kierownicy Servotronic.
Zawieszenie wykonane jest z kutego aluminium natomiast amortyzatory są elektro-hydrauliczne.
Nowe BMW M6 2013 będzie dostępny na początku czerwca w Stanach Zjednoczonych w odmianie cabrio, natomiast wersja coupe pojawi się pod koniec lata.