Ford F-150 2012

Ford F-150 2012
Ford wprowadził do sprzedaży całkowicie nowy model pick-up F-150 2012. Jest on dostępny w nowym pakiecie FX ze zmienionym napędem i nową technologią w celu dalszej poprawy z jazdy. Pakiet FX charakteryzuje się błotnikami z czerwonymi napisami jak również szwami na kierownicy w tym samym kolorze. Wewnątrz znajdziemy czarne skórzane siedzenia z czerwonymi obszyciami.

Wnętrze obejmuje również malowane na czarno akcenty wykonczeniowe, polerowany uchwyt zmiany biegów z metalu jak również klamki i ramki wykończeniowe nawiewów. Pakiet FX jest dostępny we wszystkich kolorach nadwozia. Fod F-150 2012 oferuje chłodzone przednie fotele, które są połączone również z opcją podgrzewania.
Z zewnątrz wersję FX wyróżniają 20-calowe sześcioramienne aluminiowe felgi pomalowane na kolor czarny, chromowane końcówki układu wydechowego, przyciemniane reflektory przednie i tylne światła.
„Nowy pakiet stylizacyjny FX zapewnia charakterystyczny styl”, „To rozszerza naszą gamę pojazdów specjalistycznych z niestandardowymi elementami, które klienci mogli znaleźć tylko na rynku wtórnym”, powiedział Raj Sarkar, kierownik marketingu F-150. Nowy Ford F-150 2012 jest zasilany przez 3,5-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy 370 KM (272 kW) i 570 Nm momentu obrotowego. Na jednym zbiorniku paliwa mieszczącym 136 litrów, może przejechać ponad 1200 km. F-150 ma najlepszy wynik w swojej klasie jeśli chodzi o możliwość ciągnięcia przyczepy oraz największą ładowność, wynoszącą 3060 kg.
Wszystkie zmiany na rok 2012 uzupełnione są o nowy układ napędowy, który zadebiutował w tym roku. Zapewnia on połączenie najlepszych cech w swojej klasie takich jak moc i moment obrotowy, przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Każdy nowy silnik współpracuje z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Ford jest pierwszym i jedynym producentem, który seryjnie w standardzie montuje we wszystkich pick-upach oszczędzającą paliwoo automatyczną skrzynię biegów.
Gama silników Forda F-150:
3,7-litra z czterema zaworami Ti-VCT V6
Najlepszy w swojej klasie silnik V6 o mocy 302 KM przy 6500 obr./min.
Najmniejsze w swojej klasie spalanie w mieście i na autostradzie (dla wersji 4×2)
Najlepszy w swojej klasie uciąg przyczepy o masie 6100 kg
Wysoki moment obrotowy wynoszący 278 Nm w porównaniu do innych V6
5,0-litra z czetrema zaworami z podwójnym wałkiem rozrządu Ti-VCT V8
Największa moc 360 KM przy 5500 obr./min. w swojej klasie
Najlepszy moment obrotowy w swojej klasie wynoszący 380 Nm przy 4250 obr./min.
Najmniejsze w swojej klasie spalanie w mieście i na autostradzie (dla wersji 4×2)
Najlepszy w swojej klasie uciąg przyczepy
6,2-litra V8
Największa moc w swojej klasie wynosząca 411 KM przy 5500 obr./min.
Najlepszy w swojej klasie moment obrotowy wynoszący 434 Nm przy 4500 obr./min.
Najmniejsze w swojej klasie spalanie w mieście i na autostradzie (dla wersji 4×2)
Najlepszy w swojej klasie uciąg przyczepy
3,5-litra Ti-VCT EcoBoost
365 KM przy 5000 obr./min.
Najlepszy w swojej klasie moment obrotowy 420 Nm przy 2500 obr./min.
90 procent momentu obrotowego dostepne w zakresie od 1700 do 5000 obr./min.
Najlepszy w swojej klasie uciąg przyczepy
Największa w swojej klasie ładowność wynosząca 3060 kg