Muzeum Saaba pozostanie w Trollhättan

Kolekcja unikalnych samochodów Saaba została uratowana. Pieniądze na wykup kolekcji przekaże miasto i muzeum za kwotę 80 milionów koron szwedzkich pozostanie na swoim miejscu. Przypomnijmy, że niedawno likwidator szwedzkiej marki firma Delphi wystawiła wszystkie modele Saaba na sprzedaż muzeum. Pod młotek miało być wystawionych przeszło 120 modeli wliczając w to również prototypy.

Fabryką Saaba w dalszym ciągu są zainteresowani Chińczycy, mimo iż General Motors nie sprzeda im licencji na technologię z której korzystał Saab przy produkcji swoich modeli. Zainteresowanie szwedzkim producentem wykazują również Turcy oraz Hindusi.
Wszystko to zeszło na dalszy plan, gdyż zainteresowanie mediów wzbudzał los muzeum w Trollhattan. Ostatecznie muzeum przejmie miasto a historia Saaba pozostanie na swoim i co najważniejsze w jednym miejscu. Jeśli dla Saaba nie będzie już żadnej deski ratunkowej, pozostanie muzeum ze swoją cenną kolekcją przypominające, że Trollhattan było ważnym ośrodkiem w rozwoju motoryzacji.
Najstarszy samochód w muzeum Saaba pochodzi z 1946 roku i jest nim model Ursaab, który był prototypem pierwszego samochodu tej marki. Cennymi egzemplarzami są również sportowe modele Sonnet wszystkich trzech generacji. Najmłodszym modelem jest Saab Aero X z 2006 roku, który już reprezentuje współczesną motoryzację.



Dodaj artykuł za darmo